söndag 29 december 2013

När julen är över


 När de hetsiga juldagarna är över då kan julledigheten på allvar börja tycker jag. Inför jul är det alla förberedelser och sen går dagarna i ett. Julafton med hans familj, juldagen med min, annandagen med mormor och morfar och sen, sen är det ledigt. Nu återhämtar jag mig. Nu hasar jag runt i fårskinnstofflorna jag fick i julklapp och med morgonrocken släpande efter mig. På sin höjd sätter jag upp håret i en tofs men icke att jag borstar håret. Nu kommer alla dagarna där man läser sina böcker, ser alla filmer man velat se, noga undersöker sina klappar och prövar dem. Nu är det äntligen slut på julmat och man kan börja äta vanlig mat igen. (Som jag har längtat efter något som är typ grönt).

Möjligen blir jag tvungen att borsta kaluffsen för mellandagsrean kallar på mig och julklappspengen bränner i fickan. Har du handlat något på rean?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar