måndag 15 oktober 2012

Clinique - deep comfort hand and cuticle cream (recension)

Clinique - deep comfort hand and cuticle cream

Min jakt på den den ultimata kontors-handkrämen fortsätter. Den här handkrämen är bra, mycket bra till och med. Men är den "the one"? Nej, inte för mig.

Krämen går snabbt in i huden (bra), den har ingen lukt (lite tråkigt kanske), händerna blir mjuka (bra igen) priset ligger på 185 kr (lite dyrt för handkräm). Däremot är krämen rätt dryg! Bra PPU-pris. (price per use).  Priset är inget problem för mig. Vi hamnar i vardagslyxträsket, vilket passar mig ypperligt. Att ha denna lilla goding på skrivbordet tillför lite lyx varje dag. Och jag ÄLSKAR det.

Däremot kan jag känna att om jag använder denna för ofta så blir den lite som grusig. Den smular sig och det fastnar små kladdiga bitar på alla kläder, på tangentbordet, mellan fingrarna osv. Detta är kanske inte ett problem för dem som tar en liten klutt handkräm om dagen, men hello!! Det är är vinter! Man måste typ bada händerna i handkräm för att de inte ska krackelera.

Superbra produkt för den som använder måttfullt, gillar doftfria produkter och vill lägga 185 kr på en handkräm.

Den får 3,5§ av 5 möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar