söndag 8 juli 2012

Examensfesten


Igår hade jag min examensfest som var så rolig och trevlig och fylld med kärlek att jag helt glömde fota en enda bild. Men mina underbara presenter kommer jag definitivt fota och visa. In the meantime visar jag presentkorgen vi gav till vår underbara vän Agnes för några veckor sedan. Hon har nämligen också precis tagit en universitetsexamen, och är en såndär inspirerande kvinna som man bara måste se upp till. 

Som min mor sa idag när vi pratade om gårdagens fest. "Eran umgängeskrets är rik på stora hjärnor och hjärtan". Det är så sant. På festen igår hade vi tre personer utbildade akademisk inom sjukvården, tre civilingenjörer, två lärare, två jurister, två inköpschefer och min man som är en genialisk fotograf. Omger man sig med på briljanta, intelligenta och underbara människor kan samtalen inte bli annat en fantastiska. Djupa diskussioner med starka åsikter utbytes, men i en atmosfär av ömsesidig respekt. Nya tankar och infallsvinklar fick och får mig att se saker i ett annat ljus och på ett annat sätt. Ett liv utan samtal skulle för mig vara ett mycket innehållslöst liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar