måndag 16 februari 2015

I brist på allt annat

Jag har burit samma 10-15 plagg och samma ett par gympaskor i månader nu och jag både dagdrömmer och nattdrömmer om shopping, walk in closets, opraktiska kläder och skor som bara är vackra. Det här med att vara gravid gör ju inte under för valmöjligheterna när det kommer till dagens outfit.

Därför gör jag det bästa av situationen. Jag plöjer igenom alla mina läppstift och försöker skapa olika looker på det viset. För en svart outfit kan ju faktiskt se olika ut beroende på hur sminket och håret ser ut. Och när jag verkligen behöver pick up the glamfactor, som idag när jag är så trött att påsarna hänger i golvet, blir det att dra fram mitt dyraste och flådigaste läppstift.
Tom Ford, du vet allt vad en kvinna behöver!!!

Idag har jag 9 arbetsdagar kvar innan jag går på föräldraledighet och det känns så absurdt. Ett helt liv har man gått upp varje morgon för att ta sig till antingen skolan eller arbetet. Och nu ska jag bara gå hem, och stanna där. Det känns underbart, men också lite vemodigt. Just idag känns det mest som en ljuvlig dröm inom, äntligen, nära räckhåll. Sova, läsa och äta, det är så jag ska ladda för min förlossning!

3 kommentarer:

  1. har ett rött läppstift som är sjukt snyggt men jag känne rmig son en clown..gissar att det är en vanesak!

    SvaraRadera
  2. Du kommer få en underbar tid när du är mammaledig :)
    Kram Pia

    SvaraRadera