torsdag 18 september 2014

Under the weather

 Vid lunch idag kastade jag in handduken och ringde David, som snällt fick komma och hämta mig från jobbet. Jag var riktigt risig faktiskt. Min eftermiddag har spenderats i säng där jag mest försökt sova ut. Det är frustrerande att ha flyttat till ett nytt boende när man bara kan ligga och glo på alla de där tusen flyttlådorna som behöver packas upp. Men vad ska man göra? Man gör ju så gott man kan. Nåja, jag har i vart fall fått liv i tv:n (typ det viktigaste efter internet) och nu är jag återigen nerbäddad. Jag hoppas jag är redo att gå tillbaka till jobb imorgon igen, för det är ju lite stressande att vara borta. 
 Vi har flyttat från stökiga Möllan till ett lugnt och fint område där det inte tutas om natten, efterfestas på torsdagsmorgnar och där det inte är en suspekt lukt av marijuana längs med husväggarna. Nu bor vi 7 kvm mindre men med så mycket mer känsla. Vår gamla lägenhet var en dröm. 4 meter till tak, enorm kakelugn, rum i fil men huset, värden och alla gemensamma utrymmen var fullkomlig kaos. Nu bor vi i en funkislägenhet, med öppen brasa, helkaklat badrum och *trumvirvel* diskmaskin! Det kommer bilder, jag ska bara hitta kameran först…. Och sladdarna. Minneskortet. Och batteriet. 
Det enda jag möjligen skulle sakna från Möllan är Kaffebaren. Ett litet hål i väggen som alltid gör gudomliga lattes! Men, visst finns det goa lantställen här i Slottsstaden också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar