tisdag 16 september 2014

Tror du dina ögon!?

Trillar ni av stolen? Yes, I'm back! Jag blev drabbad av livet. Allt hände på en och samma gång. Ketchupeffekten ni vet. Stora nyheter, flytt, översvämmad källare, ett jobb som tog tid, valkampanjande ut av bara helskotta, andningspaus och allt där emellan.

Det är höst, jag är kär och ikväll ska jag få göra en av mina favoritsysslor. Teater. Jag ska sjunka djupt ned i teaterbesökarens stol och njuta av uppsättningen Amadeus, som just nu visas på Malmö Dramatiska teater, eller på Hipp som en kort och gott kan säga. Det är något visst med teater, som man inte kan uppleva på ett biobesök. Den här närvaron, allt sker här och nu framför mina ögon. Inga bortklippta repliker och omtagningar. Bara nuet. 

Det är så mycket jag vill berätta för er, visa er. Men jag börjar med en liten lista.

Dör för typ alla dessa kashmiracles! Alltså kashmirstrumpor! Eller hur är det ett måste för var frusen kvinna?

Vill leva på alla på denna lista. Immunförsvar deluxe, here I come!

Jag är såååå redo för Hillary for president, är du?

Annars då? Annars skulle jag på lunchen "bara kika lite på Åhléns" och kom tillbaka till kontoret med fyra läppisar och ett Essie-lack. Självfallet måste dessa dokumenteras, testas och recenseras för er. Så ni vet vad som är yej och ney!

 

4 kommentarer:

  1. Mysigt med teaterbesök. Det var länge sedan jag var på teater nu. Kanske dags...
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka
    Hoppas att du har en bra vecka och något roligt inplanerat förutom teater.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Du har varit så saknad!!! Ha nu en fin kväll!

    SvaraRadera