söndag 18 november 2012

La roche posay - Effaclar K (recension)

La roche posay - Effaclar K
Ibland är hud med acnebesvär även en oljig hy men långt ifrån alltid. Min hy är till exempel mycket torr och ju mer fukt jag tillför desto bättre blir min hy. Denna produkt är en dagkräm för kombinerad/fet hy, ojämn hud och tilltäppta porer. Effekten av krämen ska vara att huden blir jämn och slät, porerna dras samman. Med en långtidsverkande effekt på orenheter ska den ge en ren och klar hud med förnyad lyster.

Jag använde denna krämen en mycket kort tid. Den tillförde inte alls den fukten jag behövde och min panna kändes torr, irriterad och "kliig". Därmed skrotade jag denna produkt ganska snabbt. Men la roche posay är ett hyllat märke och många hyllar den.

Om du har problem med fet, nu menar jag inte acnebesvärad, utan fet hy, då kan du testa denna. Men bara för att du har acne ska du inte haka på det uttorkande tåget för risken är att du gör din acne värre.

Jag ville testa den för att se om den motverkade min typ av orenhet men det här var ett felköp av mig. Därför vill jag inte ge den ett betyg eftersom jag inte är rätt testkanin.

Denna får alltså bli utan betyg, för ett låg betyg vore orättvist av mig eftersom jag inte borde provat den alls med min torra hy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar